I.
STOPNIE ZAGROŻENIAWyróżniamy cztery podstawowe stopnie:
Czerwony,
Żółty,
Zielony. Dotyczą one jednak tylko i wyłącznie niezapowiedzianych (bo to nie groźba, to ostrzeżenie) ingerencji Mistrza Gry, nie mając jednak odniesienia do zamiarów postaci innych graczy wobec waszej postaci. Do tematów "czerwonych" i "żółtych" nie można tak po prostu wejść i wyjść - obowiązuje rzut kością (tu daj link).
Czerwony - zagrożenie duże, 3 punktów za post.
Żółty - zagrożenie małe lub średnie, 1 punkt za post.
Zielony - zagrożenia brak, miejsce bezpieczne, pisanie bez ograniczeń i bez rzutów kością, 0 punktów za post.
Powyższe stopnie obowiązują tylko osoby uprawnione do przebywania na danym terenie - w przeciwnym wypadku stopień automatycznie zmienia się na czerwony i równie automatycznie włączają się odpowiednie zabezpieczenia.
II.
MUTACJE I CYBORGIZACJEPosiadanie mutacji wyklucza posiadanie cyborgizacji - zmiany w DNA sprawiają, że mechaniczne protezy zwyczajnie przestają być kompatybilne z nowym ciałem. Należy jednak pamiętać, że nikt mutantem się nie urodził i żyjąc w mieście przyszłości miał małe szanse by przeżyć tyle czasu będąc "czystym". Rzut kością na cyborgizacje obowiązuje jednak wszystkich graczy.
Mutacje - to fizyczne i oczywiście widoczne gołym okiem zmiany w ciele delikwenta, który naraził się na promieniowanie bądź inne mutagenne czynniki.
Cyborgizacje - to ulepszanie lub zastępowanie mechanicznymi wszczepami różnych części ciała - wewnętrznych i zewnętrznych.
III.
UPŁYWAJĄCY CZASJeden dzień fabularny to nasz rzeczywisty realny tydzień. Przyjmijmy, że zwykle weekend to forumowa noc i jednocześnie czas na uporządkowanie wszystkich mechanicznych spraw.
2 jednostki jedzenia i 2 jednostki wody wystarczą dla jednej osoby na przeżycie jednego dnia fabularnego (tygodnia rzeczywistego)
Ignorowanie zasad bądź ostrzeżeń Mistrza Gry
może skończyć się dość nieciekawie dla postaci bądź dla samego gracza.